torsdag, september 21, 2006

smulor från mitt liv

Ju mer man är hemma desto mer smular smutsar man ner. Desto mer måste man städa. Speciellt om man har småbarn. Och då har man inte tid att städa. En omöjlig ekvation.

Slog på tv:n igår kväll och råkade hamna i ett nördprogram. Intressant men nördigt. Fick lära mig att "smulor i tangentbordet är inget litet problem!" Lösningen finns här.

Testbakar bröd på eget recept. Är jag en baknörd? Degen har stått i kylskåpet över natten och ska bakas ut om en timme. Är det inte spännande, säg?
Förklarar hela bakprocessen för herrH. Avslutar med en fråga.
- Nu måste jag bara bestämma hur det ska bakas ut... limpor, bullar, kakor eller rutor? Vad tycker du?
- Öööhhh.
Det blir nog rutor. Gärna smulfria.

Etiketter:


Kommentarer:
Jag saknar så att läsa det du skriver! Den svarta stapeln mitt i inläggen gör ganska många ord osynliga och gör det rent hopplöst att försöka förstå sammanhanget. Länkarna som ligger på den kan jag dock se för de är vita … men avslöjar inte allt för mycket. :)
Hoppas att ni har det bra!
Kram
 
Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]