fredag, september 15, 2006

disk

Måndag: Myran går upp, pussar hejdå till herrH, ammar och myser med lille Moroten. Fixar och ringer lite samtal. Duschar och klär på sig. Åker till stan och går på VickeVire (rim- och ramsor för barn under ett år och deras mammor... undrar vilka som har mest kul?). Lullar runt på stan och köper lite bra att ha grejer. Dricker en kopp kaffe. Kommer hem samtidigt som herrH.
Har inte hunnit diska.

Tisdag: Myran och ledige herrH äter frukost tillsammans. Myran och Moroten åker till stan för att hämta biljetter till nästa veckans VickeVire. Träffar väninna med tillhörande bebis. Fikar. Lullar runt. Ska vi inte äter lunch också?, undrar trevlig väninna. Myran lunchar och har trevligt. Kommer hem vid fyra.
Har inte hunnit diska.

Onsdag: Myran planerar att diska och baka. Hon ska bara rita lite först. Så ringer väninna och bjuder in på lunch. Myran hinner bara rita lite och åker sedan iväg. Kommer hem och hämtar de stora barnen. Åker till bvc. Handlar. Kommer hem samtidigt som herrH.
Har inte hunnit diska.

Torsdag: - Idag ska jag BARA vara hemma, mumlar Myran för sig själv. Hon ska diska och baka. Bara rita lite först. Så ringer höggravid väninna och vill ha promenadsällskap. Myran promenerar. Kommer hem och fixar lunch till sig själv. Hämtar de stora barnen och fixar mellanmål som de äter på en filt på gräsmattan. Sedan ska hon gå in och diska. Så kommer väninna med jämnårig bebis förbi och Myran säger: - Slå dig ner så slipper jag gå in och diska. Väninnan stannar länge och när klockan är halvfem går Myran in och inser att nu är det dags att diska. Dessutom har hon bjudit hem folk på kvällsmat med nybakt bröd. Så hon måste baka. Och laga mat. Samtidigt. När herrH kommer hem vid tjugo över fem är Myran helt slut. Hon har lagat mat. Brödet står och jäser. Och hon har diskat.

Fredag: Jag ska BARA vara hemma. Jag känner alldeles för många trevliga människar. Jag borde låta bli att svara i telefon. Nu ska jag rita. Och sedan ska jag diska, tänker Myran...

Etiketter:


Kommentarer:
Efter att ha läst den här texten inser jag ännu mer hur mycket jag älskar vår bänkdiskmaskin! Kram!
 
vet inte om det bara är hos mig, men rutan med flickr bilder hamnar mitt i texten och blir en svart lång "pelare" genom hela texten.
 
wow, du är verkligen social (trodde inget annat).
Diska är ju tråkigt så det blir lätt att man skjuter upp det.
 
Jag tror nog att man ska fika och luncha och promenera och prata innan man diskar i det här livet! Bra val :)
 
Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]