lördag, september 02, 2006

bä bä

- Jag pallar inte att diskbänken blir full med disk i kväll igen. Jag gör ju ingenting annat än att diska. Jag tror att jag har diskat i snitt 2,1 gånger per dag den här veckan. Varje morgon ammar jag, äter frukost och sedan diskar jag. Sedan så bakar jag och äter lunch och så ska barnen ha mellanmål. Disk disk disk. Jag blir tokig. Nu vill jag att diskbänken ska förbli ren ett par timmar. Vi m å s t e gå ut och äta.
HerrH som just kommit hem från jobbet ser förskräckt ut.
- Men jag kan diska... säger han försiktigt.
- NEJ! Jag vill inte att du ska diska. Jag vill att du ska umgås med mig och Moroten!
HerrH är en förståndig man och vet när man inte ska säga emot. (Dessutom så har han varit inne här och läst förra inlägget...).

Fredagkvällen blir perfekt. De sitter på uteserveringen på den mysiga turkiska restaurangen. Kyparen är galet rolig, Moroten uppför sig på bästa sätt och maten är underbar.
- Vi köper en bänkdiskmaskin, föreslår herrH medan han njuter av lammspettet och den örtstekta potatisen.
Myran äter fantastisk lammfärs med bulgur och protesterar.
- Jag vill inte ha någon diskmaskin. Vem ska plocka ur och i den? Dessutom blir det för trångt. Jag tycker att jag ska diska när jag är mammaledig. Det blev bara för mycket just idag. Fast det vore bra om du plockade undan den rena disken...
Så mumsar de i sig baklavan och herrH njuter av sitt turkiska kaffe medan Myran är lycklig över sin kaffe latte. Moroten ammar saligt och charmar kyparen med sina skinande leenden.

Sedan åker de hem och njuter av den rena diskbänken.

Etiketter: ,


Kommentarer:
Jaha, det är därför vissa människor har pippi på att äta ute,skrattar.

Diskmaskiner verkar lite krångliga, inte alltid att dom underlättar arbetet.

Kul att herrH läser här ibland fortfarande.
 
Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]