fredag, augusti 25, 2006

Osäker väljare

Val 1: Ska jag eller ska jag inte byta mobiltelefon?
Två möjligheter: ja eller nej.
Det tog ett par månader, men ibland kippar den gamla mobilen bildligt efter andan och jag tar det som ett tecken.
- Ja!

Val 2: Operatör...
Många möjligheter, kan inte alla. Telia, telenor, comviq... Inte så mycket fundering ändå, det måste bli den som funkar när vi är i stugan.
- Telia!

Val 3: Telefonmodell.
Inte en sån som jag haft som man skjuter fram. Den fastnar liksom grus i skenan (om man t ex varit i sandlådan) och då knastrar det. Men det är bra med en som skyddar tangenterna så jag kan ha den lös i väskan.
- En vikbar får det bli.

Val 4: Telefonmärke.
Jag har ju haft Nokia förr och det känns hemtrevligt och bra. Nu har jag haft en LG, men det vill jag inte satsa på den här gången. HerrH har en Samsung men verkar inte överdrivet nöjd... Och så finns det ju andra. Måste tänka länge...
- Okej en Nokia.

Val 5: Abonnemang.
Vad är smartast? Tänk tänk tänk. 59 öre öre till alla alltid, eller gratis inom Telia och 69 till andra eller den där som är billigare för de som ringer mest på helgerna. Hm, herrH säger ju att han ska byta till Telia...
- Telia Vänner blir det.

Puh. Nu har jag gjort så många val att jag måste vila och tänka. Minst en månad.

Val 5: Affären.
Göta Petter. Mobiltelefonsaffärer dyker upp som svampar ur jorden. Minst ett par-tre stycken i varje affärscentrum. Jag blir förskräckt och väljer det minst skrämmande.
- Telia.

Val 6: Telefonmodell.
Jag kastar mig in i en teliabutik, med fyra andra familjemedlemmar, varav tre är trötta och gnälliga och Einar sover. Tre vikbara nokia finns att välja på. Alla heter någon smart variant av fyra coola siffror 6103 typ.
- Jag väljer den snyggaste. Liten och svart.

- Gå ni i förväg så ska jag bara köpa en ny telefon, säger jag till resten av familjen. Förvissad om att jag har gjort mina val.

Val 7: - Hur mycket vill du betala nu?
Neeej. Inte ett val till, jag blir galen! Betala si och så mycket nu och ha en bindningstid på 12 månader eller betala så här mycket nu och betala i 18 månader. Tabeller och massor med siffror... Jag blundar och väljer:
- 119 kronor.

Äntligen. Nu ska jag väl få min mobil.

Val 8: Den finns i tre olika färger faluröd, babyblå eller svart?
Åhhh nej. Jag trodde den bara fanns i svart. Måste jag välja igen??? Men jag är ju en röd-rosa tjej. Den här röda är ju liksom inte min färg, den är ju mer brunröd. Babyblå? Och svart är ju kanske trist... eller är det sofistikerat? Men jag vet inte. Jag vill ju bara ha en ny telefon!
- Babyblå blir bra.

Sådärja. Klart. Mobillådan i påsen och så betala och så hem...

Val 9: Betalar du kontant eller med kort?
- KORT!

------------------------------------------------


Så pratar jag med min mor i telefonen.
- Jag har köpt en ny mobil, kvittrar hon.
- Jaså, vadå för en? grymtar jag.
- En liten! Med kamera! berättar hon glatt. På Statoil!

Kommentarer:
Skrattar... säljer dom telefoner på statoil? Coolt... det måste jag kolla (men jag är ju aldrig på statoil*s*)

Det där med val är väldigt svårt ja!!
 
och jag har telia, puss!
 
Jag vill också ha en ny telefon. Jag tappade min fina med kamera i toaletten. Ospolat. Så jag blev tvungen att spola lite till.

Vad jag inte visste var att man ska ta ur batteriet BUMS för att det inte ska bli kortslutning i telefonen. Det blev kortslutning.

Nu har jag en tråkig telefon.

Vill ha en ny.

Vad hette din modell? Jag antar att modellen har ett namn så att du slipper göra ännu ett val :-)
 
Men det är ju precis en sån (6103 babyblå) som jag köpte för tre veckor sedan. Jag har inte hittat något negativt med den ännu. Och jag har också Telia till vänner. Tvillingtelefon hehe.
 
Hemllis: Uppenbarligen säljer de mobiler på statoil. Men de har nog inte så mycket att välja på... bra eller dåligt?

Elin: Gu, va bra - I will call you :)

Miriam: Hoppas vi kan lära oss av din erfarehet - ut med batteriet alltså! Japp, det var en 6103. En "vanlig" telefon utan "special effects". Jag är nöjd hittills (efter ett dygn alltså!)

Sussi: Åh, en tvilling! Roligt!
 
Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]