onsdag, augusti 30, 2006

Oekonomi

HerrH är grymt slarvig. Ekonomiskt sett alltså (kanske annars också?). Myran är inte ekonomisk. Tillsammans har de noll koll.

Visst låter det illa. Men det är det inte. Idag har Myran upptäckt att det bra. Mycket bra till och med. Efter en koll på ekonomin har hon hittat mer pengar på buffertkonton än hon någonsin haft förut.

Förmodligen går det hela till så här:
- Jag har ingen aning om hur mycket pengar jag har på mitt konto.
- Inte jag heller. Hu, tänk om vi inte har pengar till mat i slutet av månaden. Hjälp!
Och så slutar de handla eftersom de tror att de inte har några pengar. De borde ju inte ha det i alla fall så slarviga som de är!

Nu gäller det bara för Myran att glömma den här ekonomiska insikten så ekonomin kan fortsätta glida på i positiv riktning. Och absolut inte avslöja något för herrH!

Etiketter:


Kommentarer:
Läser inte HerrH här längre? Annars får han ju veta;-)
 
Hehe, roligt när man gör sånna upptäckter. Kommer ihåg när jag var mindre och städade i skrivbordslådan och hittade bortglömda födelsedagspengar, det var sann glädje!

Jag hoppas att du lyckas glömma din nya insikt =)

Ska tillägga att jag varit inne och kollat på hemsidan, vad söt Einar är!
 
Håhå minsann, här var det både pro och badge! Bra jobbat..! ;)
 
Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]