söndag, augusti 13, 2006

Marathon

Mmm, bacon. Åh, små pizzabitar. Skaldjurspaj och en smarrig röra.
Amerikanska plättar! Och svenska också, hur ska jag få plats? Ska jag välja sylt eller lönnsirpa? Köttbullar och hamburgare, nä det väljer jag bort. Men vilket gott bröd... och alla pålägg. Vad ska man välja, rostbiff, färskostar och marmelader?
Jag undrar om jag får plats med några grönsaker på tallriken. Knappt. Nu är det fullt. Jag får gå en gång till sen. Där har de ju leverpastej. Och brieost. Kolla där, hon har en bagel på sin tallrik!
Jösses, där har de efterrätter också!
- Nu kan du gå och ta, pustar Myran till herrH när hon kommer tillbaka till bordet med sin tallrik tung av brunchbuffé, jag ska gå en gång till sen.
Så njuter de av brunchen och tittar på avspärrningar, poliser och folk som hejar. Då och då kommer någon lättklädd, svettig galning springande förbi i högt tempo och bryr sig inte alls om att uteserveringen har söndagsbrunch.
Moroten tittar på när Myran och herrH äter tills de nästan spricker och sen ser han hur Myran trycker i sig en portion vaniljpannacotta och lite kladdkaka från efterrättsbuffén. En bra stund sitter de kvar efteråt och jäser och dricker kaffe. Och skyller på att det regnar. Och att Moroten vill amma. Men egentligen orkar de inte resa sig.

På tisdag börjar herrH jobba och nästa vecka börjar de stora barnen skolan. Då! Ja, då ska Myran ta tag i det där med äta-bättre-mindre-fett-mera-fibrer. Då ska det bli nyttiga rutiner. Men idag var det ju fortfarande sommarlov!

Etiketter: ,


Kommentarer:
Hej Lena, välkommen ut ur garderoben! =) Har inte läst på ett tag men nu när jag läst ifatt så vill jag bara föreslå att du borde behandla nacken för värken i din arm. Min mor hade ont i två år innan hon fick en läkare som insåg att problemet satt längre upp och fick en behandling som började fungera på en gång.

Lycka till med att leva nyttigt!
 
jag är en sådan där "smygläsare", som just idag beslutade mig för att kika in och säga "hej" !
Tittar in i bloggen, varje dag nästan och kan bara säga: fortsätt !!! Du är så BRA på detta !
 
Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]