onsdag, augusti 30, 2006

Listan

Förutom-att-ge-massor-av-kärlek-till-min-bebis-och-se-till-att-han-utvecklas-på-bästa-så-har-jag-som-intention-att-göra-följande-saker-under-min-mammaledighet-listan:

rita av något varje dag
Precis som jag säger till mina elever så blir man duktigare och allt blir roligare om man tränar. Igår ritade jag nya sovrumslampan.

baka eget bröd
För att det är gott och roligt och för att bröd är så himla dyrt i affären. Intentionen är att baka idag.

röra mig och gå ner ett par kilo i vikt
Om jag bara äter rätt så kan det ju inte vara så svårt att dra barnvagn en stund. Och jag har så lite pengar så så värst mycket fika kan det inte bli.

laga nyttig och ekonomisk mat
Vara välplanerad är a och o för ekonomi och hälsa. Hrm. Undrar var fröken präktigt kom ifrån?

skriva brev
Det finns ett par släktingar som inte riktigt hängt med in i vår elektroniska tidsepok, men ack så glada de skulle bli av ett brev som damp ner i brevlådan.

bocka av ett projekt i veckan, hm, månaden.
Hemprojkten är av den där tunga sorten, typ, rensa bland dina tyger, gör iordningen i städskåpet (gah), skräpgarderoben (hu, nu ryser jag...).

uppdatera hemsida och blogg
Ett par gånger i veckan i alla fall, va? Bara jag inte blir sittandes vid datorn halva dagen...

göra egna julklappar i god tid före jul
Hahaha, ibland är jag så rolig att jag inte förstår mig själv. Men tydligen har jag den intentionen. Tillåt mig småle.

Just nu har jag bara fyra futtiga månader kvar av min mammaledighet. Ojojoj. Men mycket ska göras. Jag lovar att återkomma med månadsrapporter.

Etiketter:


Kommentarer:
åh jag gillar listor! De är så roliga att det blir nästan synd när man börjar kryssa bort de sakerna man har gjort klart :?
Kram!
 
Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]