torsdag, augusti 17, 2006

Jag blir tokig på:

1. Kuponger! Jag som var så glad när jag handlat upp alla mina rabatter på barn och babykläder. Nu dimper det in nya! Tio procent H&M. 30% på allt möjligt på Lindex. 100 kr rabatt om man handlar för 300 kr på PoP. Halva priset på ett babyplagg på KappAhl har jag ju kvar och nu har jag fått nya lappar på KappAhl - 30% på både det ena och det andra. Och nu hittade jag en lapp med 12% rabatt på PocketShop och så får jag en gratis glass på McDonalds! Hjälp!

2. Tid. Hur är det tänkt att man ska hinna med allting egentligen? Och jag jobbar ju inte ens... *puh*

3. Ordning... Ju fler personer på ju mindre yta kräver mer ordning för att få ordning. Var får man ordningen ifrån? Och saker och grejer, var kommer allt ifrån?

4. Saxar, limstift och tejp. Borta! Det finns ett svart hål i vår lägenhet som livnär sig på dessa föremål.

5. Att det luktar så illa i blöjhinken. Tips någon?

Annars är jag mycket nöjd och glad :)

Etiketter: ,


Kommentarer:
Oj oj oj, rörigt värre?!

Jag kan bara hjälpa dig med problem 5. Vatten och grönsåpa i blöjhinken, låt stå några timmar. Använd alltid, alltid extra plastpåse. (au-pair kunskaperna kommer till användning, gott!)

Lycka till med kupongerna!
 
Blöjhinkstips här också: Släng _alltid_ bajsblöjor i sopnedkastet eller dylikt, låt dem inte ligga kvar i hinken en sekund.

Men så kanske ni redan gör ;-)
 
1. Utfärda en egen kupong som ger dig 100% rätt att slänga alla kuponger, sedan kan du köpa skitsnygga babykläder begagnat istället.

2. Trickset är att blunda ibland och känna hur tiden trots allt flyter på i ganska sakta mak. Riktigt behagligt faktiskt.

3. Trickset är som sagt att blunda.

4. Men nu funkar det bättre om man öppnar ögonen. Så att man kan ta ett stadigt tag i håret på barn, man/fru och inte släppa förrän de återbördat grejorna.

5. Här finns många lösningar:
a) Skaffa en skitliten blöjhink som måste tömmas efter varje blöja.
b) Se till att karln fixar ett hermetriskt tillslutet lock.
c) Sluta använda blöjor. (Nackdelen är att en massa andra skrymslen börjar lukta illa istället...)
d) Klädnypa för näsan.
 
köp en sangenic, värt investeringen..
varje bajsblöja blir omsluten och INGEN doft kommer ut.
 
Skicka en kommentar

Prenumerera på Kommentarer till inlägget [Atom]





<< Startsida

This page is powered by Blogger. Isn't yours?

Prenumerera på Inlägg [Atom]